Ska vi gå en sväng du och jag? Tillbaks till där allting börjar. Eller... Kanske där allt får ett slut. Ska vi ta den långa vägen? Jag har tid. Men har du. Har du inte slösat tillräckligt. Kanske vill du hålla dig kvar. Men vore de inte fint att få komma tillbaka. Till där ingenting behöver få några svar. En tidlös plats. Där vi bara kan andas. Och känna allt som känns. Du vet att de finns där. Men du tar kanske omvägen. 1,2,3. Kan du ta ett djupt andetag. Kan vi vänta in de. Landa in i allt som från början var. För visst vet du att den finns. Men så längesen du besökte den där platslösa plats som en gång var så självklar. Eller var de kanske där du egentligen startade. Kan du minnas de. Ett steg, små steg. Tog dig därifrån. Allt som fick din blick att riktas utåt. Men vart fanns du från början. Vart började du ta dina steg. Tills du en dag hörde den där viskningen. Du går på tvären. Svaret du söker finns inte att finna i sidosteg. Titta hit. Ta dig längre in. Sjunk bort från tiden. Ta dig lite längre in. Bortom historia. Bortom allt de. Tillbaka till där allt börjar. Men där allt slutar med.
All posts